Apoteras vinneroppskrift: "Våre kunder og besøkende skal være så fornøyde som mulig"
På et drøyt år har Apotera blitt nordmennenes favorittapotek. Med kundeanmeldelser som «fabelaktig kundeservice» og «den kjappeste leveransen jeg har vært borti» har Prisjakts brukere kåret nettapoteket til Årets butikk 2021.
– Det var en veldig hyggelig overraskelse, sier Kristian Malm, COO og med-gründer i Apotera, om vinnerbeskjeden.
– Dette hadde vi ikke forventet, sier med-gründer og CEO Patrick Hjetland.
Intervjuet med vinnerne holdes digitalt og smittesikkert. Gleden og energien til de to gründerne går rett gjennom skjermen. Vi mistenker at denne entusiasmen er en viktig del av Apoteras raske fremgang de siste 15 månedene.
– Vi vant prisen Årets nykommer i fjor, så det å ha tatt steget opp til årets butikk, er helt fantastisk, sier Kristian.
– Prisen betyr veldig mye for oss, og er en bekreftelse på at vi gjør noe riktig! Å vinne Årets butikk gir oss en skikkelig boost til å bli enda bedre, og vi skal fortsette å fokusere på en enkel og brukervennlig opplevelse for våre kunder.
Utnytter tidligere erfaringer i en tradisjonell bransje
Men hva er suksessoppskriften som så raskt tok dere til seieren i Årets butikk?
– Helt fra starten har vi hatt fokus på at våre kunder og besøkende skal være så fornøyde som mulig. Raske leveranser, god kundeservice og rimelig priser er det vi sikter på, sier Patrick.
Apotera så dagens lys midt i pandemien, som muligens var en drømmesituasjon for et apotek, men Patrick Hjetland og Kristian Malm er heller ingen nybegynnere innen e-handel.
– Vi har tatt med oss mye erfaring fra e-handel til en ny bransje, noe som selvfølgelig er en fordel. På nettapoteksmarkedet tror jeg vi skiller oss ut på nettopp dette, vi er en nettaktør som har begynt med apotek, i stedet for et apotek som har begynt med netthandel, sier Patrick.
Vinnermotivasjon
Apotera levererer ikke bara kjapt, de leverer også en handleopplevelse utover det vanlige. Kundene gleder seg over den nye stjernen på nettapotekhimmelen – med sin sikre nettbutikk, store utvalg og gode kundeservice. Bra jobba, Apotera!
Anmeldelsene er Apoteras kompass
Apotera har med glede – og litt spenning – lest anmeldelsene skrevet på Prisjakt.
– Vi har fulgt dem dag for dag, og er veldig ydmyke og fornøyde med de anmeldelsene vi har fått, sier Kristian.
Anmeldelsene er en bekreftelse på at Apotera gjør noe riktig, og at de har lagt vekt på de riktige tingene.
– Vi jobber hele tiden med å forbedre oss i alle ledd, og får vi en negativ tilbakemelding, gjør vi alt vi kan for å rette opp i det. Det er viktig å ta kundenes tilbakemelding på alvor, sier Patrick.
– Vi ønsker at det skal være så enkelt som mulig å handle hos oss, sier Patrick.
Fremtidsplanene er spikret
– Vi er fortsatt veldig små med tanke på hvor stort apotekmarkedet er i Norge. Hele det fantastiske Apotera teamet vil fortsette å jobbe på for å levere den beste tjenesten til alle våre kunder, sier Kristian.
Og fortsatt vekst er selvsagt.
- Det siste året har vært en utrolig reise for Apotera, og vi har selvfølgelig planer om videre vekst i 2022.
Vil dere feire prisen på noen måte?
– Det er klart vi må feire! Vi skal åpne champagnen og spise litt kake her på kontoret senere i dag, sier Kristian Malm.
Publisert:
10. desember 2021