"Vi skal gjøre kunden til fan!"
BliVakker – Årets butikk 2020
Tekst:
Ingunn Garthus
Jessika Jellbom
Publisert:
22 desember 2020
BliVakker har vunnet Årets butikk 2020! Med en utmerket score har Prisjakt sine brukere sendt Bli Vakker til topps. Vi har snakket med årets vinner for å høre hva det betyr for de å vinne denne ærverdige prisen.
Tusenvis av omtaler ble lagt igjen på Prisjakt, og en butikk ble stående igjen til slutt som den store vinneren. Med konkurransen Årets butikk vil Prisjakt hedre den butikken som virkelig har satt kundene sine i sentrum og gitt dem gode kjøpsopplevelser i 2020. Og i år gikk denne hederlige prisen til en butikk som leverte svært vakkert! Nemlig BliVakker.
– Det betyr særdeles mye for oss å motta denne prisen! Det er en av få priser hvor kundene faktisk bestemmer hvem som skal vinne og det er fantastisk å få en bekreftelse på at vi gjør noe riktig. I år var også terskelen enda høyere for å få stemmer fra kunder, som gjør prisen enda gjevere - vi er derfor ydmykt takknemlige og motivert for å fortsette arbeidet med våre kunder i fokus! Sier Elina Sheikh, markedsansvarlig for BliVakker.
«Vi skal gjøre kunden til fan!»
BliVakker.no ble etablert i 2007 av Einar Øgrey Brandsdal og er nå Norges største skjønnhetsbutikk. Butikken drives av en overbevisning om at alle mennesker er vakre, og det ser jammen ut til at kundene deres mener det samme om dere! Dere gjør det veldig bra, men hva er egentlig hemmeligheten bak prestasjonen?
– Vi kjører en del live-aktiviteter som er en fin måte å komme i kontakt med kunder, og da kjenner vi også på tilbakemeldingene vi får at de liker mye av det vi gjør og at vi viser ansikt utad. Vi har et vanvittig godt miljø på jobb som jeg også tror smitter over i det vi gjør for kundene våre. Ellers har vi over 20 års erfaring innen logistikk og like lang fartstid med Norges beste kundeservice. Og alt dette i god lagånd føyer seg bak vår målsetning: Vi skal gjøre kunden til fan!
I år hevet vi konkurransen et hakk og Prisjakt sine brukere stemte gjennom å legge igjen butikkomtaler, her var både ris og ros velkommen. Ved å legge igjen tilbakemeldinger og omtaler kan vi nemlig hjelpe hverandre til å ta gode kjøpsbeslutninger.
Men hvordan benytter BliVakker seg av disse tilbakemeldingene i sitt arbeid?
– Det er veldig nyttig for oss å få tilbakemelding fra kunden og er en viktig kilde til informasjon som bidrar til videre utvikling, forbedring og optimalisering. Kundeservice gjennomgår jevnlig sine henvendelser med relevante avdelinger for at vi alltid skal kunne få kvalitativ tilbakemelding på kundeopplevelse og sortiment. På den måten er vi alltid oppdatert og klare for å handle raskt basert på signifikante tilbakemeldinger vi får. Disse er også grunnlag for våre utviklingsplaner som Norges skjønnhetsdestinasjon.
Men hvordan jobber egentlig BliVakker med kjøpsopplevelsen og kundekommunikasjon?
– Vi jobber kontinuerlig med å gjøre både kjøpsopplevelsen og kundekommunikasjonen så god som mulig. Vi sørger for at BliVakker.no er mobilvennlig samt enkel å navigere i. Prosjekter, IT-ressurser og utviklingsaktiviteter må A/B-testes, koordineres og optimaliseres på tvers av alle avdelinger og krever et tett samarbeid, sier Elina Sheikh.
BliVakker i et nøtteskall
Dette er ikke første gang BliVakker stikker av med seieren, for dette er nemlig tredje seier på de fire siste årene! Norgessjef hos Prisjakt, Are Vittersø, har følgende kommentar om årets vinner:
– Det er rett og slett imponerende at BliVakker år etter år makter å opprettholde et så høyt nivå på både kundeopplevelser, pris, leveranse og service. I år ble de igjen kåret til den beste av de alle, sier Are Vittersø.
Noe av det som gikk igjen i omtalene BliVakker var deres gode kundeservice, rask levering, konkurransedyktige priser og det gode utvalget de har i nettbutikken. Som blant annet en av omtalene så godt forklarer:
"Alle gode ting er tre; godt utvalg, gode priser og meget effektiv levering ❤️ Det er BliVakker i et nøtteskall - topp score fra en veldig fornøyd kunde!"
Vi gratulerer BliVakker igjen med en fantastisk bragd og vakker seier. Lykke til på veien videre med å skape enda flere gode kjøpsopplevelser i 2021!
Denne artikkelen er skrevet av Prisjakts redaksjon. Ingen andre har påvirket innholdet i den. Det finnes ingen betalingslenker eller andre typer annonsesamarbeid. Jessika Jellbom kan nås på [email protected].