Prisjakt

Prisjakts nye innloggingssystem

FAQ

Logg inn for å beholde innholdet i profilen din

Dersom du har innhold på Prisjakt som du ønsker å beholde, som for eksempel lister og prisovervåkninger, må du legge til Prisjakt til din Schibsted-konto senest 31. januar.

Logg inn her

Vi har skiftet system, og nå logger du inn på Prisjakt med en Schibsted-konto.

Når du logger inn for første gang etter endringen godtar du aktivering av Schibsted-kontoen og får tilgang til alt kontoinnholdet som før. Dette forutsetter at du bruker samme e-postadresse på Schibsted-kontoen som den gamle Prisjakt-kontoen.

Vær oppmerksom på at funksjonen “+” i Gmail ikke kan brukes i en Schibsted-konto. Det samme gjelder en e-postadresse generert av Apples tjeneste Hide My Email.

Finner du ikke svaret på spørsmålet ditt i vår FAQ? Ta kontakt med oss!

Slik fungerer det

En løsning på dette er på vei. Ta kontakt med kundeservice om hvilken e-postadresse du brukte på Prisjakt-kontoen din, sammen med e-postadressen du bruker på Schibsted-kontoen. Da får du snart tilgang til alt kontoinnholdet ditt. Kontakt oss.

Innloggingen blir enklere og raskere, og Schibsted-kontoen tilbyr også innlogging uten passord. Du kan bruke samme konto flere steder, for eksempel Aftenposten, VG, FINN osv. Les mer om Schibsted-konto.

Innholdet på din Prisjakt-konto påvirkes ikke, og du vil fortsatt ha tilgang til dine lister, prisvarsler og vurderinger. 

Endringen skjer automatisk via e-postadressen du brukte til å opprette Prisjakt-kontoen din. Det spiller ingen rolle hvordan eller hvor du opprettet Prisjakt-kontoen din.

Logg inn med eksisterende Schibsted-konto på Prisjakt, hvis du har samme e-postadresse registrert i Schibsted-kontoen som du hadde på den gamle Prisjakt-kontoen din.

Vær oppmerksom på at funksjonen “+” i Gmail ikke kan brukes i en Schibsted-konto. Det samme gjelder en e-postadresse generert av Apples tjeneste Hide My Email.

Ja, men det er enklere å ha bare en konto/innlogging. Hvis du likevel ønsker å opprette en ny Schibsted-konto, må du bruke ulike e-postadresser i de forskjellige kontoene.

Vær oppmerksom på at funksjonen “+” i Gmail ikke kan brukes i en Schibsted-konto. Det samme gjelder en e-postadresse generert av Apples tjeneste Hide My Email.

Når du logger inn på Prisjakt med Schibsted-konto for første gang, bruker du samme e-postadresse som du brukte på den gamle Prisjakt-kontoen. Du får også muligheten til å velge et nytt passord, som selvfølgelig kan være det samme som du brukte tidligere.

Nei, du trenger ikke å ha en konto for å kunne sammenligne produkter, priser og butikker på Prisjakt. Men med en konto blir tjenesten vår bedre og mer praktisk. Du kan for eksempel opprette lister, legge igjen anmeldelser og endre aktive prisvarsler.

Hvis du ikke ønsker en konto, trenger du ikke å gjøre noe. Selve Schibsted-kontoen vil ikke bli aktivert før du logger inn med e-postadressen du brukte på den gamle Prisjakt-kontoen. Dataen din slettes automatisk hvis du ikke aktiverer kontoen før 31. januar 2024.

Du kan ikke bruke en tilfeldig generert e-postadresse via Apple sin tjeneste Hide My Email i din Schibsted-konto. Hvis du brukte en slik e-postadresse på din Prisjakt-konto, vil du dessverre ikke kunne logge inn på den med Schibsted-konto, og du må opprette en helt ny konto.

Hvis du ikke husker eller har tilgang til e-postadressen du brukte på din Prisjakt-konto, vil du dessverre ikke kunne få tilgang til listene, anmeldelsene, og varslingene du hadde der. Du er i stedet velkommen til å logge inn som en ny bruker via Schibsted-konto.

Vi har oppdatert den tekniske plattformen vår for å fremtidssikre sammenligningstjenesten. Prisjakt eies av Schibsted, og vi har valgt å innføre innloggingssystemet som brukes i hele konsernet. Dette byttet gir oss nye muligheter til å utvikle tjenesten og tilbudet til deg.

Om det nye innloggingssystemet

Vi har oppdatert den tekniske plattformen vår for å fremtidssikre sammenligningstjenesten. Prisjakt eies av Schibsted, og vi har valgt å innføre innloggingssystemet som brukes i hele konsernet. Dette byttet gir oss nye muligheter til å utvikle tjenesten og tilbudet til deg.

Schibsted er en norsk mediekonsern som har full eierskap til Prisjakt siden 2013. Selskapet eier blant annet Prisjakt, Aftenposten, VG, HeltHjem, FINN, Mitt Anbud og mange flere.

En Schibsted-konto er en sikker og trygg måte å håndtere dine personopplysninger på. Det er svært viktig for oss at personopplysninger behandles på en sikker og ansvarlig måte for at vi skal kunne få og beholde tilliten til våre brukere. Schibsted-konto bruker en moderne teknisk plattform for å lagre og håndtere dine brukerdata og tilbyr også tofaktorautentisering. Du finner fullstendig og detaljert informasjon om Schibsteds behandling av personopplysninger i Schibsteds personvernerklæring. Der finner du informasjon om hvilke opplysninger vi behandler, våre formål med behandlingen av personopplysninger, og hvilke muligheter og rettigheter du har. Her kan du lese mer.

Ved å legge igjen anmeldelser om produkter og butikker gir du Prisjakt, som har vært helt eid av Schibsted siden 2013, ubegrenset rett til å fritt disponere over denne innholdet. Prisjakt kan for eksempel fritt gjengi (inkludert oversette) brukernavn og anmeldelser på alle Prisjakt og våre partnernes nettsider og apper i hjemlandet og i utlandet.