Ekstremt bra når den var helt ny:Ingenting satt seg fast, og den var veldig lett å vaske opp.Men dette varer ALT for kort til å være en SÅ dyr stekepanne.Så varigheten på slippbelegget og valuttaen for pengene er ALT for dårlig på disse!Har også en 20cm. Woll-panne det samme gjelder for.
Usedvanlig mye rot: Lagerbeholdning stemte ikke mellom oversiktsside for produktkategori og hver enkelt produktside på nettsiden på i alle fall to-tre produkter. Ved bestilling måtte jeg bestille i flere omganger ettersom klikkene mine for å bestille ikke virket til å bli registrert. Når klikkene endelig ble registrert var det rot med beholdningen, så jeg måtte forsøke ENNÅ flere ganger før orderen ENDELIG ble både registrert og antallet jeg bestillte ble godkjent! Ordren min fikk nullet ut tre av fire produkter jeg bestillte. Viste seg at det var gjort feil under plukking, og at allt egentlig var plukket. Ingen innformasjon fra OBS om dette i utgangspunktet, men noe jeg fannt ut etter å ha snakket med kundeservice på telefon, som heller ikke visste hva som hadde skjedd før de ringte butikken og sjekket og så ringte meg tilbake og innformerte meg om det! Etter forespørsel viser det seg at OBS sin praksis når det gjelder "bestill og hent innen 24 timer" er stikk motsatt av "alle" andre sin praksis: De mener ikke bestill og hent innen 24 timer, men bestil og få de tilgjengelig til henting innen 24 timer, og så hent innen to uker(tror jeg det var?) etterpå... Det positive er at tre av fire varer jeg kjøpte var BILLIG på kampanjen deres (ca.70% avslag). Den fjerde varen var det "bare" 25% avslag på, men det virker hittil til å være et bra produkt som fortsatt hadde en ganske bra pris selv med "bare" 25% rabatt. Fikk svært god hjelp av en hyggelig, hjelpsom og imøtekommende Kim på kundeservicen deres. Legger til tre og en tredjedels stjerne fra de null stjernene OBS i utgangspunktet fortjener for elendig nettbutikk og rot med plukking og dårlig innformasjon om dette underveis. De stjernene de over hodet får er på grunn av kundeservicen fra Kim på telefon, og på grunn av veldig bra til bra priser på det jeg kjøpte. Del #2: Fortsatt og igjen elendig erfaring med nettbutikken til Coop OBS. Fortsatt feil og inkonsekvent lagerbeholdning som endrer seg fra side til side på nettbutikken! Kan stå en på lager på en side, to på lager på en annen side, og utsolgt på en annen side på samme produkt fra samme butikk bare for å nevne eksemplet jeg så på nå!
Får stadig mindre og mindre til overs for Komplett. Før så var det en butikk med bra priser under kampanjer i det minste. Lenge nå så har det vært lite eller ingenting som har hatt interessante priser hos Komplett selv når de har hatt kampanjer synes jeg. Når de ikke har kampanjer er Kompett jevnt over ikke billige men dyre: Sorterer man på pris med de billigste leverandørene øverst når man kikker på et produkt her på Prisjakt, så havner som regel Komplett i et sted i den nedre og dyreste halvdelen av oversikten. Ikke virker Komplett særlig stabile for tiden heller: Komplett Markedsplass var dårlig gjennomført med felles markedsplass, men individuelle lager som igjen medførte forskjellige leveringsdatoer og individuelle fraktkostnader fra hver eneste leverandør selv om ting ble bestillt sammen. Komplett Markedsplass er nå lagt ned... De har en kundeklub med et opplegg som tydeligvis er laget for å lure forlk til å tro det "betaler seg" å handle mye hos de: Jo mer du bruker jo bedre fordeler får du. Så lettlurte vil nok tro at jo mer de bruker hos Komplet jo mer "tjener" de. Prisgarantien deres er ELENDIG: Du får ikke verken rabatt eller refundert penger hvis du finner et produkt billigere hos en konkurrent, men du får "Gavekort" som binder deg til å handle hos Komplett for å bruke de opp, eller så antar jeg pengene på gavekortet blir underslått hvis man venter for lenge med å bruke de opp (som er en vanlig praksis og utrolig nok lovlig, men som likefull i praksis er på lik linje med tyveri/underslag) Komplett Mobil har vunnet kåringen av beste mobilabonnement flere måneder, men nå skal også det legges ned og kundene overføres til ICE som har dårlig nok nett selv i følge inntrykket jeg har når jeg har lest om de, og som ellers støtter seg på det som etter min personlige erfaring også er et dårlig nett: Nemlig Telia med alle sine dekningshull selv sentralt på østlandet! Komplett.no er medvirkende til lobbyvirksomheten som nå ligger ann til å i stor grad frata norske forbrukere å kunne handle produkter tollfritt for fillesummer fra utlandet når norske butikker ikke selger produktene og/eller når norske butikker skor seg på å mangedoble prisen på et produkt! Det ENESTE positive jeg sitter igjen med av Komplett nå er positive erfaringer med kundebehandlingen deres fra tidligere. Men det er lenge siden jeg har valgt å handle fra Komplett nå på grunn av de høye prisene deres, så hvordan kundebehandlingen deres er nå vet jeg ingenting om. Men de tidligere gode erfaringene mine er den eneste grunnen til at jeg gir de så mye som fire stjerner.
Sendte e-post til de om fraktpriser og feilaktig ilagt gebyr når man bestiller fra hjemmesiden deres forrige tirsdag. Hadde ennå ikke fått svar fra de etter tre dager, så ringte de på det norske nummeret som er oppgitt på hjemmesiden deres forrige fredag. Snakket med en hyggelig og hjelpsom engelsktalende person og fikk raske svar på e-post om at han måtte regne og se mer på det. Etter nesten en uke etter det igjen så har jeg ENNÅ ikke fått noe svar ni dager etter at jeg opprinnelig sendte e-post til de med enkle spørsmål! Fraktprisen på omkring NOK.200,- oppgitt her på Prisjakt er gjennomført fullstendig FEIL i følge hjemmesiden deres: På nettsiden deres opererer de BARE med UPS/DHL som transportører og med fraktpriser fra NOK.681,15 da jeg sjekket nå! I tillegg legger de på NOK.100,- på ordre under NOK.2.000,- selv om varen jeg så på koster over NOK.2.000,- med moms. Fikk inntrykk på telefonen at de ikke har en eneste person ansatt i Norge. Og på spørsmål om de fulgte og respekterte norske forbrukerrettigheter og lover ved reklamasjoner fikk jeg til svar at han hadde forstått det slik at i Norge kunne man kontakte importøren direkte... Fra anmeldelsene jeg har lest ser det ut til at varer fra Senetic blir sendt fra lager i utlandet (som Polen). Om norske importører da godtar reklamasjoner på produkter sendt fra utlandet fra et firma som ikke holder til i Norge kan jo bli spennende...! Det virker i alle fall som at det er utopiskt å få hjelp fra Senetic ved garantisaker/reklamasjonsaker om noe som er kjøpt fra de skulle gå i stykker! Sitter igjen med et elendig inntrykk av, og uten noen tiltro til Senetic både basert på egne erfaringer med de, og på hva jeg har lest på svenske Prisjakt og på danske Trustpiot om de. Det er virkelig synd siden varen jeg så på hos de hadde en veldig lav pris i forhold til konkurrentene. Men det hjelper ingenting hvis jeg ikke får varen eller den går i stykker og jeg ikke få den reparert/byttet fordi Senetic gir blaffen, og den norske importøren ikke tar den i mot fordi den er kjøpt av et selskap som ikke holder til i Norge, som ikke sender varer fra Norge, og som ikke følger norske lover eventuellt... På svenske prisjakt har Senetic fått tre enere i de fire siste anmeldelsene der det siste året: https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=26517 På danske Trustpilot har de også fått flere enere, og har et snitt på bare tre av fem stjerner: https://dk.trustpilot.com/review/senetic.dk?languages=all
Navneskiftet fra Expert til Power gjør tydeligvis ikke kjeden noe bedre. Har gang på gang erfart at Expert var norgesmester i lure- og lokketilbud. Dette er også kommet frem i lekkede dokumenter angående mersalg og instrukser fra Expert sentralt om å overtale kunder til å kjøpe dyrere produkter enn de annonserte som kundene i utgangspunktet kommer til butikkene for å kjøpe. Reklamen nå om at Power automatiskt sørger for laveste pris slik at du skal slippe er tydeligvis løgn: Har kikket på "Seagate Backup Plus Desktop Hub USB 3.0 8TB" og vurdert om jeg skal kjøpe den til tross for at den er fra Seagate. I følge Prisjakt solgte Power denne til 2.129,-. Dustin.no annonserer den til 1.999,-. Power sitt motsvar var nå å plutselig øke prisen til 2.369,-. Altså fra 130,- mer enn Dustin.no, til 370,- mer enn Dustin.no. Prisøkningen skjer tilnærmelsesvis samtidig som DNB sender ut melding om 20% rabatt hos Power kommende langhelg. Om prisøkningen har noen sammenheng med dette eller ikke kan jeg ikke vite, men det er likefullt suspekt: 20% rabatt hjelper ikke SÅ mye når Power øker prisen omkring tilsvarende på forhånd... Formuleringene Power benytter på hjemmesiden sin om prisgarantien sin kan knappest oppfattes som noe annet enn villedende tåkeprat: "PRISGARANTI - Hvis noen er billigere ved en feil, så senker vi prisen. Så enkelt!" M.a.o: Hvis de er dyrere med mening, så senker de IKKE prisen, men oppretholder den høyere prisen... "ALLTID NETTPRIS I BUTIKK Vår prisrobot skanner konkurrentene og justerer våre priser flere ganger i døgnet. Samtidig som prisene justeres på nett sendes de til alle våre butikker med elektroniske prisskilt. Dette sikrer deg samme lave pris i butikk som på nett. KUN hos POWER!" Det eneste det avsnittet innebærer er "Dette sikrer deg samme lave pris i butikk som på nett.". Om plasseringen av avsnittet etter punktet om prisgaranti er tilfeldig eller ikke aner jeg ikke, men formuleringen i sammenheng med punktet om "prisgaranti" kan fort lure folk til å tro det samme som Power forsøker å lure folk med i reklamene: At skanningen gjør at du ikke trenger å sjekke priser før du handler hos Power, noe som tydeligvis er beviselig feil!