Prisjakt

Håkon Tønnessen

Ble med 2025-04-10
1
Bidrag
0
Nyttige stemmer
Kjell & Company
Utmerket
(500+)
H
Håkon Tønnessen
1 anmeldelse
OKEndret 5 dager siden

Etter at jeg jobbet deltid for Kjell&Co en stund når de først kom til Norge, har jeg vært fast kunde fordi de har generelt vært bedre enn 90% av andre elektronikkjeder, men nå har også Kjell falt hardt ned. Kjøpte en Creality K1 SE 3D printer hos dem, viser seg at det er en feil med WiFi'en på denne, så leverer den inn etter 1 dag med bruk og spør om jeg kan få pengene tilbake, da jeg fort ser at det mange problemer med denne printeren og jeg heller ville vente til de fikk inn Bambu Lab P1S igjen. Får beskjed om at det ikke lengre er åpent kjøp på ting som dette (verktøy), men hvis varen er defekt så skulle jeg få pengene tilbake, de måtte bare sjekke at feilen er der. Okey, kult nok, dette skulle ta et par dager. Hadde jo også vært fint å få beskjed om at det ikke er åpent kjøp på denne varen, men men, dette skulle jo løse seg, sier de. Nesten en måned senere ringer jeg butikken, den har ingen sett på, her venter de på service avdelingen, men de skal purre. Blir ringt dagen etter, nå fungerer printeren etter en firmware oppdatering og jeg kan hente den, ingen penger tilbake. Greit nok, sånn får det være, så jeg henter printeren og riktig nok fungerer WiFi, men så er det en ny irriterende "feil", nemlig at printeren får ny lokal IP addresse og printer softwaren til Creality er ikke intelligent nok til å ta høyde for dette (selv om dette er helt vanlig) og du må legge til printeren på nytt hver eneste gang dette skjer. Fett... Og forresten, Mac versjonen til denne programvaren har 50-50% sannsynlighet for å krasje når du tar opp "Add printer" dialogen, så her må du belage deg på å kaste bort mye tid. Tenker derfor at det minste jeg kan gjøre er å legge inn en kundeanmeldelse på produktet så andre kunder kan være obs på at denne printeren har en hel del WiFi problemer, men neeeida, selv om du er logget inn og kjøpet er forbundet til din konto, så får du ikke lov til å skrive en kundeanmeldelse. Nei, du må ha skrudd på epost varslinger og så få en epost fra Kjell & Co hvor de spør deg om å skrive en kundeanmeldelse (gjetter jeg på, fordi dette står ikke spesielt tydelig på deres nettside om kundeanmeldelser...) og skulle du ha skrudd av epostvarslinger som enhver spam-avvikende person, så er du "shit outta luck". Lyst til å skrive en oppdatering etter ett år med bruk? Nops... Genialt opplegg. Men! Du blir oppfordret til å skrive en anmeldelse her, av en eller annen merkelig grunn... Nei, Kjell & Co har blitt mye dårligere, før var det en spesiell butikk som virkelig satset på å ha best kundeservice "no matter what" og hvor de ansatte var kunnskapsrike fordi kjeden satset på å være best på dette. Nå er dette en helt vanlig elektronikkbutikk, hvor du må sjekke vilkårene nøye før du kjøper, dårlig informasjon og trege prosseser, samtidig som de ansatte ikke lengre er like kunnskapsrike som før (du finner noen, men det er vanskeligere enn før)